Mirakelkur, tack.


Jag sitter i köket med två muggar. I den ena är det hederlig varm choklad, som tyvärr håller på att ta slut. Och i den andra - fyfan. Där finns det någon jävla wannabe mirakelkur av vatten och Läkerol Pepparmint (jag hade inga fishermenfriend). Varje gång jag ska ta en fin och god klunk av chokladen så råkar jag greppa wannabe mirakelkuren istället. Men hinner såklart reagera innan det går för långt. För jag har inte riktigt vågat smaka på den än, den känns skum.
    Det är alltså min hosta som ska botas. Den ska bort bort bort. För det är sportlov och det sista jag vill göra är att behöva ligga i min säng istället för att göra alla roliga saker jag har planerat att göra. Som skridskor, som onsdagens utgång utan att ha bråttom hem för klockan ringer kl 7.00. Som att vi ska bowla med jobbet och inte för att glömma är Sandras födelsedag !! Så nej tack, jag vill inte ligga i min säng och hosta. 
    Så nu ska jag dricka min mirakelkur och bli frisk. Sådetså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0