01.13

Jag är inte ensam i min familj om att vara trött på skolan. För jag antar att det är därför min katt stryker sig och hårar ner min dator? Igår tog jag en liten paus i pluggandet när jag fick ett samtal från Emelie som sa att hon snart satt ensam på Snaps och ville ha sällskap. "Du får bjuda på en öl, sen ska jag hem och plugga". 20 min senare rullade både jag och Hanna in på den soliga uteserveringen och Emelie gjorde precis som hon skulle - hon bjöd på ölen. Men det blev mer. Helt plötsligt åker ett glas rosé upp framför mig och några minuter senare när jag kommer tillbaka från toaletten så kläcker Hanna idén om att beställa in en flaska rosé "Men det är ju inte så himlans dyrt". Så efter ett par glas så beger vi oss mot Orminge och fnissandes går vi in på jobbet och hälsar lite försiktigt på chefen innan vi handlar det vi ska ha. Väl hemma hos Maria så lagar jag (alltså jag) en grym måltid till tjejerna och kvällen slutar efter ett par avsnitt Big Brother i sängen med Hanna.

Nu sitter jag med mitt svenskatal. Och imorgon kan jag stryka två saker på min to-do-before-freedom-lista! Grymt.

The girl and the robot - Röyksopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0