it's a free world and you're a big girl.

Det är lördagmorgon, men jag trodde att det var söndagmorgon. Framför mig på datorn har jag ett öppnat worddokument md ord som är alldeles för dumförklarade. En uppsats fullt av ordbajs. På tisdag sätter jag mig i klassrummet och kämpar mig igenom mitt allra sista skolprov. Sen ska jag njuta av det där jag inte gjort på väldigt länge - ta det lugnt efter skolan. Eller så ska jag ge mig ut på skojakt. Sen är det sommar. Det blir jobb men jag kan redan nu säga att om mindre än en månad har jag 4 veckors semester. Då tar jag mitt pick och pack åker drar. Kör en festival, kör en rhodos, kör alldeles för många glas med rosévin. Bara ben och alldeles för höga klackar. Hemgång tillsammans med soluppgången. Så ska hela mitt liv se ut.

(I höst ska jag skriva en bok).



Arrest me til it hurts - Deportees.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0