när miniräknaren tar över

Häromdagen satt jag och Mattias i kassorna mittemot varandra och jag förstod inte hur dom skiftade dom där färsk-grabbarna. Han förklarade att dom sitter en timme var och sen kommer en och byter av men jag fick fortfarande inte dom 3 timmarna och 4 killarna att gå ihop. (Fast tre timmar senare ramlade poletten ner). "Här har vi någon som inte var med på mattelektionerna!", säger han då. Jag kunde varken hålla med eller förneka den anklagelsen. Mitt i allt kommer en kund och lägger upp sina varor på bandet "Hej!" säger jag som vanligt men hon fortsätter spinna på mitt och Mattias samtalsämne. "Jag var inte heller med på mattelektionerna. Det var aldrig min grej liksom" Jag skrattar som den glada människa och suckar av lättnad över att hon inte tyckte att jag var en misslyckad 19åring som slutade på coop för att jag missade mattelektionerna. Hon fortsätter då med att säga att med det yrket hon valde har hon aldrig haft användning av såna kunskaper och då säger jag "Det finns faktiskt miniräknare". "Jaaa exakt", säger hon glatt, betalar sina varor och går hem. Hon gav mig hopp.


Vad gör du när Kelda gör jobbet?

Kommentarer
Postat av: Maria

Mucho bra mallan!

2009-11-21 @ 04:02:21
Postat av: empe

haha, grymt! hatar idioter :S

2009-11-21 @ 22:50:42
Postat av: Sara

haha jaaa när ritade du den där?

2009-11-22 @ 22:36:56
URL: http://mirasass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0