Snöänglar i Dalarna

Dom har lämnat mig för staden som jag längtar tillbaka till. Eller låt oss säga 15 minuter därifrån. Där ligger stället jag saknar. Bäsna, Borlänge, Dalarna. Det finns nog inte ett ställe som har så många minnen och händelser som där. Man kan bara inte tacka nej. Snart tänker jag dra Maria i bakfickorna, sätta henne på tåget och sluta dagen med att göra snöänglar i snön. Snöänglar vill jag göra på morgonen också. Så. Det är fredagkväll och dagen började med att mamma kom in genom min dörr och säger "Maalin, jag har köpt lunch!" och viftar med påsen från mitt favoritlunchställe i sjöstaden. Gudomligt. Sen avslutade vi allt med ett par timmar på jobbet där jag bland annat blev nedsprutad med mansparfym, mobbade en bula och tjänade pengar. Hem åkte jag sen besviken med vin i ena påsen och chips med dipp i den andra. Om vi säger som så här: planerna blev inte som planerat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0