Dröm 20100208

Det var sommar och framför mig stod ett cheerleadinglag på fem pers i en pool; det var dags för VM i vattencheerleading. Och jag var inlånad! Jag kollade på laget och vilka läskiga grejer dom hade med i sitt program, huvudet över poolkanten där det stod en förälder och passade så att inte huvudet skulle slå i och upp med tjejer hundra meter (typ). Scary scary. Men jag, Maria och Emlan tog en liten paus och badade istället. Då kommer Jens från jobbet och städar undan på poolkanten och märker att det är stopp i en brunn precis brevid. "Har ni nånsin simmar ner i en brunn och fixat stoppet? Höhö!"Och jag påstår att stoppet är pga myror.
   Sen är det snart dags att bli en av laget och in till en sal som mer liknade en domstol så trippar jag in med min Sverigevindjacka och möter ett led av något som ser ut att vara ryssar och när jag kommer fram till en lång, sur gubbe med stor näsa så stoppar han mig och ger mig en fårskinnväst precis som alla andra i leder hade. Jag sätter mig tillsammans med dom andra fyra i laget på stolar som är vända med ryggen mot laget vi ska möta och då vänder sig tjejen som sitter bredvid mig och frågar mig: "Du kan göra en blablalblablavolt va?" "Ähm nej, jag kan inte volta, jag är bas". En ilska bröt sig ur i hennes ansikte men jag var före "Men herregud, vi har ju jätteduktiga människor i vårat lag och så väljer ni mig, det här är fan inte mitt fel" 
   Vi befinner oss sen i en stuga där det är fest och jag sitter skitnervös inför vad jag ska göra. Men på något sätt så fixar allting sig så Mia ska göra det istället. Men då hittar vi inte mina trosor jag behöver beöhver för att komma hem. "Men dom måste ju vara här, du har ju inte använt dom" säger Sara då.  Men på grund av allt fusk så måste jag och Sara rymma från den där stugan så vi tar Sandras vita bil och kör iväg. Men det är ingen som kör, Sara sitter på passagerarsättet och jag sitter i baksätet. Helst plötsligt ska jag ringa Andreas för att kolla hur allt ligger till men då börjar det vibrera i min sportigaväska och jag har hans mobil. Men på hans mobil har han också en GPS och vi kan se att polisen var bakom oss. Varken jag och Sara har körkort men att bilen inte har någon förare kanske ser ännu konstigare ut så vi ska stanna bilen och låtsas köra bilen. Vi stannar vid vägen och förbi oss åker då en Forex bil med en hundralapp tryckt över hela bilen. Sara ramlar ur bilen av tyngdkraften. Bilen börjar rulla men jag håller i den i dörren som en galen häst och ur Forex bilen kommer en polis med en väska. Jag hoppar in i bilen och gaaasar en Usväng med en trasig dörr.

Märker man att Sara har gjort mig skadad genom åren?
Har jag precis skrivit en novell om min dröm?


Kommentarer
Postat av: Sara

hahaha du är ju skadad för livet!

2010-02-08 @ 12:52:28
URL: http://mirasass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0