sl, youre killing me

Ni vet den där rutinen att kolla kontot efter en utekväll? Nej, jag gjorde inte det igår, jag vågade inte riktigt möta ångesten. "Så mycket kan det ju ändå inte ha gått". Om vi säger som så här: det blir inget lyxliv nu veckan innan löning. Min enda teori är att någon snodde mitt kort i fredags och sen la tillbaka det på sin plats efter att ha använt det och bjudit på en runda. Helvete.
   Problemet? Mitt busskort går ut idag. Lösningen? Det finns genvägar och omvägar. När året började så var min ekonomi i stort nere på botten och ett nytt busskort var tvunget att köpa. Istället för att lägga 1500 (happiness till att vara under 20) på ett terminskort plus så la jag en mindre summa på ett månadskort för att nästa månad lägga 1500 på det. Men ja, ekonomin var ju på botten då också. Så jag har kört alla genvägar det går. Nu istället för att lägga 950 kr på ett terminskort plus till 1 juni så ska jag köpa ett 7dagarskort för 160 kr.

Och DÄR räddades min ekonomi sista veckan innan löning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0