today isnt tomorrow

När jag öppnar min kalender för att dubbelchecka en jobbtid, upptäcka saker som jag glömt bort eller bara kolla läget för väckan så vill jag att det ska stå "5 dagar till Grekland" eller "SEMESTER". Men självklart gör det inte det. Den enspåriga vardagen fortsatter med små roliga, fina instickare. Som en fika i solen med en gammal vän, som en shoppingrunda fylld av skratt. En middag med min finaste vänner med alldeles för mycket skitsnack och tjejsnack. En promenad en tidigt söndagsförmiddag med bästa mamma och en katt som sen kommer krypandes för att värma kalla mig. En sovmorgon med solen lagom stickandes i ögonen samtidigt som man sätter på tvn och drömmer om frukosten man inte riktigt orkar gå upp för att fixa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0