Även när jag trillade omkull.

Jag går inte runt och är olyckligt kär. Jag går inte runt och har en hals i gropen. Och jag går definitivt inte runt och är ledsen dagarna i ända alla dagar i veckan. Men däremot så älskar jag att skriva om det. Om tider som är lite svårare än andra och känslor som är lite tyngre än andra.

Jag hör låtar som får mig att få mig att känna känslor som är begravda sen länge sen och humör som inte längre är aktuella. Jag läster texter som påminner om hur det var och hur det kunde ha varit. Jag läser bloggar av människor som kan bokstävernas konst och texter av författare som vet hur dom behärskar orden som skriver ner.

Dom bästa texterna kommer oftast upp i huvudet efter en trevlig kväll ute, precis som ikväll. Jag vet inte vad jag håller på med, vad jag skriver eller vad jag vill. Så vi låter livet rulla på, kanske hamnar vi på Coop igen eller kanske blir vi något bättre än vad vi ens kunde tänka oss för något år sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0